Service Providers

Follow us

Profielen Service Providers

Centric

Delen
  • Op Facebook
  • Op Twitter
  • Op LinkedIN
  • Via e-mail
Pdf

Leadership outsourcing in Nederland

  • Hans SchrijverDirecteur at Centric Holding BV

Follow Centric

Centric op Twitter Twitter

Centric Infrastructure nieuws RSS-Centric Infrastructure nieuws

Algemene gegevens

Centric is opgericht in 1992 en sindsdien uitgegroeid tot één van de grotere ICT-dienstverleners in Nederland. Centric is actief op alle vlakken van IT-outsourcing: applicaties, infrastructuur en end user management. Centric heeft ongeveer 5.000 medewerkers in dienst, verspreid over vestigingen in de Benelux, Duitsland, Noorwegen, Roemenië, Zweden en Zwitserland.

  Aantal werknemers Omzet
Global 4.880 511 mln. EUR (2013)
Nederland 3.200 352 mln EUR (2013)
Data over meerdere jaren »
Jaarverslag Centric beschrijft Nederlandse activiteiten
Lees de toelichting »

Outsourcing Performance

  Application management Infrastucture Management End user Management BPO
Centric actief in Nederland        
Centric beoordeeld in OP        
Aantal beoordelingen in studie: 9 (IM) en 13 (EUM)
Aandeel in studie op basis van contractwaarde: <1% (IM) en 1%(EUM)
  = actief   = minder actief   = niet actief   = onderzocht   = niet onderzocht
Lees de toelichting »

Outsourcing Recommendation Index

Beveelt u Centric aan als iemand u vraagt naar een partner voor IT-uitbesteding?

Centric Vergelijk met andere aanbieders »

Centric krikt dit jaar haar Outsourcing Recommendation Score weer een stuk omhoog. Vorig jaar werd een score van 75% genoteerd, dit jaar komt het bedrijf uit op een score van 86%. Het bedrijf ontvangt vooral evaluaties voor de domeinen Infrastructure en End User Management. In beide domeinen gaat de aanbevelingsbereidheid van klanten omhoog. De meeste evaluaties krijgt Centric voor het domein End User Management: hier is maar liefst 62% een Promoter. Dat is aanzienlijk hoger vergeleken met de andere service providers met grote werkplekcontracten. Ook het verschil tussen de standaarden niet-standaarddienstverlening is gering. De tevredenheid over de niet-standaarddienstverlening van Centric is zelfs hoger dan die over de standaarddienstverlening van alle andere grotere providers. Bij verdere groei is het zaak dat Centric blijft letten op de interne samenwerking: de score voor de relatie-indicator Acts-as-One daalt.

Externe informatie over Centric

Nieuws
  • Sanquin besteedt beheer uit aan Centric en BT

    13 juni 2014 - Sanquin Bloedvoorziening heeft Centric na een Europese aanbesteding geselecteerd voor het uitbesteden van de it-infrastructuur. Het gaat om een overeenkomst met een looptijd van vijf jaar en de optie om daarna nog vijf maal met een jaar te verlengen. Centric voert als hoofdaannemer het beheer op afstand uit van de fileservers en applicaties en verzorgt het werkplekbeheer op locatie. BT neemt de datacenterdiensten voor zijn rekening en is samen met Centric verantwoordelijk voor de levering en het beheer van de bijbehorende centrale apparatuur. In januari 2015 wordt gestart met de migratie van de huidige omgeving. Centric neemt gefaseerd de taken van de huidige ict-infrastructuurpartner HP over.

  • Hostingdiensten van Centric behalen ISO 27001-certificering

    9 april 2014 - Op 9 april 2014 ontving Centric voor zijn hostingdiensten de ISO 27001-certificering, de internationale standaard voor informatiebeveiliging.

  • Schouwen-Duiveland kiest Centric voor vervanging IT-omgeving

    12 februari 2014 – De gemeente Schouwen-Duiveland kiest na een aanbestedingstraject voor Centric als leverancier van haar nieuwe IT-omgeving, inclusief kantoorautomatisering. Centric zal voor de Zeeuwse gemeente een nieuwe IT-infrastructuur neerzetten, inclusief back-upvoorzieningen, werkplekinrichting en kantoorautomatisering. De nieuwe omgeving wordt op 1 juni 2014 opgeleverd; daarna start een onderhoudscontract met een looptijd van minimaal vier jaar en twee keer de optie om een jaar te verlengen. Belangrijke uitgangspunten voor de nieuwe omgeving zijn het plaats-, tijd- en werkplekonafhankelijk werken. Ook flexibiliteit, schaalbaarheid en een 24x7-beschikbaarheid van de IT zijn voor Schouwen-Duiveland belangrijk. De gemeente zocht een partner die niet alleen aan die vraag kon voldoen, maar gaf aan ook waarde te hechten aan de eigen visie op de opdracht en de onderscheidende oplossingen en aanpak van de toekomstig opdrachtnemer.