Accenture

Accenture

Outsourcing Recommendation

Grafiek
 

Percentage positieve aanbevelingen Accenture

 

Percentage Positieve aanbevelingen [[FILTER]]

 

Percentage Positieve aanbevelingen Accenture [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

Accenture, Standaarddienstverlening



 

[[FILTER]], Standaarddienstverlening

 

Accenture, Standaard dienstverlening [[FILTER]]

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score Accenture

 

Peer Group gemiddelde:
Large Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score Accenture [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere service provider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL ACCENTURE

Accenture richt zich met brede IT- en outsourcing-dienstverlening (applicatie-, infrastructuur- en business process outsourcing) op vijf verschillende industrieën: resources; health & public services; products; communications, media & technology; en financial services. Naast standaarddiensten op het gebied van infrastructuur- en applicatiebeheer gaat veel aandacht uit naar digital, change management en business transformatie, gebieden waar Accenture zich onderscheidt met end-to-end dienstverlening. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingsovereenkomsten met onder meer SAP, Oracle, Microsoft en Salesforce.com.

SUCCESSEN

In samenwerking met het digital agency Mirabeau heeft Accenture in 18 maanden een compleet nieuw digitaal platform ontwikkeld voor Transavia. Met het nieuwe platform beschikt Transavia over innovatiemogelijkheden die geheel passen bij een online onderneming. Het platform stelt Transavia in staat om op basis van klantfeedback just-in-time nieuwe diensten en functionaliteiten te implementeren en op te schalen. Verder biedt het platform klanten de mogelijkheid om alle interacties – boeken van vluchten, inchecken, contact opnemen – mobiel af te handelen. Na de lancering van het platform steeg het bezoekersvolume op de website van de vliegmaatschappij met 25 procent en groeide de sales met 20 procent, een all time record. Het aantal online check-ins steeg met 200 procent.

STRATEGIE 2020

Digitalisering is momenteel het grote thema van Accenture. Het speelt over de hele linie van het bedrijfsleven en door alle lagen van een bedrijf. Iedere sector heeft zijn eigen technologie-aandachtspunten – zoals blockchain in de financiële sector. Accenture wil daar zo goed mogelijk op inspelen en heeft de organisatie daar optimaal op ingericht. Accenture heeft de afgelopen jaren in verschillende landen overnames gedaan, met name op het gebied van digitale technologie, online en design. Zo werden onder andere in Nederland de Nederlandse mobility-specialist MOBGEN en Saleforce-specialist CRMWaypoint overgenomen. Ook heeft het bedrijf flink geïnvesteerd in zijn Innovation Architecture, de innovatiegestuurde aanpak van het bedrijf om klanten te helpen met het ontwikkelen en opschalen van digitale innovaties. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het netwerk aan innovation centers, labs, studio’s, partnerships en onderzoeksfaciliteiten. Accenture blijft daarnaast inzetten op het global delivery netwerk om klanten op wereldwijde schaal zo efficiënt mogelijk te bedienen.

  Omzet Aantal werknemers
Global 32,9 mld. USD* ?
Nederland - ?

*Omzet 2016

Aantal evaluaties in OP2017 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Naast allianties met SAP, Oracle, Microsoft en Salesforce heeft Accenture meer dan 150 strategische allianties, o.a. met Blue Prism, IPsoft, Automation Anywhere, Pega, Workday & ServiceNow.
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO 20000, ISO 27001, ISAE 3402, CMMI Level 5
Sectoren
Accenture geeft aan in alle sectoren vertegenwoordigd te zijn.

Hoogste Trustindicator

Hoogste Trustindicator 79

"Openheid" en "Empathie"

Diensten en tevredenheidsscores

Diensten en tevredenheidsscores 8,0

Implementation non-cloud Enterprise Systems (Application Management)

Customer Effort Score

Customer Effort Score 71

Application Management

  Bekijk het profiel van Accenture op cloudsourcing.nl