Centric

Centric

Outsourcing Recommendation

Grafiek
 

Percentage positieve aanbevelingen Centric

 

Percentage Positieve aanbevelingen [[FILTER]]

 

Percentage Positieve aanbevelingen Centric [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

Centric, Standaarddienstverlening



 

[[FILTER]], Standaarddienstverlening

 

Centric, Standaard dienstverlening [[FILTER]]

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score Centric

 

Peer Group gemiddelde:
Large Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score Centric [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere service provider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL CENTRIC

Centric is van oorsprong een Nederlandse IT-dienstverlener met een regionale focus. Inmiddels is het bedrijf in meer dan 9 landen actief. De dienstverlening van Centric omvat softwareontwikkeling, detachering, business process outsourcing en IT-outsourcing. Alleen voor softwareontwikkeling heeft Centric de focus op specifieke branches, namelijk (lokale) overheid, retail, logistiek, financials, wonen en zorg. Het bedrijf werkt hierbij met alle gerenommeerde technologiepartners samen. Daarnaast maakt Centric deel uit van de Global Workspace Alliance (GWA), een internationaal samenwerkingsverband van IT-dienstverleners op het vlak van IT-outsourcing van werkplekken en clouddienstverlening. Het bedrijf combineert diepgaande kennis van zowel IT-infrastructuren als softwareontwikkeling met branchekennis en heeft een platte, toegankelijke organisatiestructuur. Centric richt zich op een hoge gebruikerstevredenheid, een maximaal innovatievermogen en een optimale risicobeheersing. Eén van de bouwstenen hiervan is het samen met haar klanten realiseren van een ‘eXperience Level Agreement’ (XLA).
  

SUCCESSEN

Na het winnen van een aanbesteding heeft Centric voor USG People, een internationale HR-dienstverlener, haar Hybrid Workspace opgeleverd voor 2.500 gebruikers in 240 vestigingen. De Hybrid Workspace is een werkplek gebaseerd op Centrics hybride cloudconcept dat Microsoft Azure, Microsoft Office 365 en Centrics eigen infrastructuurplatform combineert. De Hybrid Workspace biedt medewerkers veilig online toegang tot apps, applicaties en data; tijd-, plaats- en device-onafhankelijk. De werkplekdiensten zijn verrijkt met selfservice, een servicedesk en een speciale IT Experiencedesk, waar medewerkers van USG People terecht kunnen voor de nieuwste ontwikkelingen.
  

STRATEGIE 2020

Centric ziet bij uitbestedende organisaties een toenemende complexiteit op technisch, organisatorisch en procesmatig vlak. Technologie standaardiseert in rap tempo, waarbij ook nieuwe standaarden hun intrede doen en doorbreken. Na ‘containerization’, IaaS en PaaS verwacht Centric dat architectuurverschillen tussen datacenters gaan verdwijnen; uiteindelijk zullen zij volledig geautomatiseerd en self-healing zijn. Centric voorziet ook dat user experience steeds belangrijker zal worden en biedt daarom de eXperience Level Agreement (XLA). Centrics dienstenspectrum zal de komende jaren niet veranderen. Het bedrijf streeft naar zowel organische groei als groei via overnames van gespecialiseerde partijen. 

  Omzet Aantal werknemers
Global 452 mln. EUR* ?
Nederland 336 mln. EUR* ?

*Omzet 2016

Aantal evaluaties in OP2017 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
CA Technologies, Cisco, Citrix, Commvault, Dell EMC, Fortinet, HPE, Juniper Networks, Mendix, Microsoft, Microsoft Azure, NetApp, Nutanix, Office 365, Oracle, RES Software, Safewhere, VMware
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001, NEN 7510, ISAE 3402/SOC1 Type I en II, ISO/IEC 27018, ISO 31000, ISO 37500
Sectoren
Centric geeft aan in alle sectoren vertegenwoordigd te zijn.

Hoogste Trustindicator

Hoogste Trustindicator 80

Openheid

Relatieontwikkeling

Relatieontwikkeling 48%

De kwaliteit van de relatie is het afgelopen jaar "toegenomen" of "sterk toegenomen"

Customer Effort Score

Customer Effort Score 83

End User Management

  Bekijk het profiel van Centric op cloudsourcing.nl