Cognizant

Cognizant

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score Cognizant

 

Peer Group gemiddelde:
Large Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score Cognizant [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

Cognizant, Standaarddienstverlening



 

[[FILTER]], Standaarddienstverlening

 

Cognizant, Standaard dienstverlening [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL COGNIZANT

Cognizant is een wereldwijd opererende dienstverlener op het gebied van consultancy, IT, BPO en digitale transformatie. Het bedrijf heeft 260.000 internationaal samenwerkende medewerkers (per einde 2017) en meer dan 14 miljard dollar omzet. Cognizant heeft een NASDAQ-100 en S&P 500-notering en is verder genoteerd in de Forbes Global 2000 en Fortune 500 (nummer 205). Hiermee behoort het tot de snelst groeiende bedrijven in de wereld. In de Benelux zijn er hoofdvestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Brussel. Cognizant heeft een sterke focus op klanttevredenheid en technologische en digitale innovatie met diepgaande industrie- en bedrijfsproceskennis.

De afgelopen jaren heeft Cognizant in New York, Amsterdam, London en Melbourne vestigingen geopend van het Cognizant Collaboratory als digitale innovatiecentra en tevens een Digital Studio in Amsterdam. In deze fysieke locaties wordt samen met klanten en partners gewerkt aan innovatieve digitale oplossingen en het schalen daarvan. Cognizant heeft recentelijk ook overnames gedaan ten behoeve van een sterke groei in digital agency compententies, zoals Mirabeau in Nederland, Zone in het Verenigd Koninkrijk, Idea Couture in Canada and Netcentric in Zwitserland.

 

INNOVATIE IN DE CUSTOMER JOURNEY

Cognizant heeft een Digital Studio geopend in de Kauwgomballenfabriek te Amsterdam waar digital agency Mirabeau, onderdeel van Cognizant Digital Business, al gevestigd was. In de digitale innovatie- en delivery centra in Europa werken interdisciplinaire teams samen met klanten en partners aan innovatieve digitale oplossingen en het schalen daarvan om superieure klantervaringen te kunnen creëeren met behulp van de nieuwste digitale technologieën.

Een van die innovatieve cases is Transavia. Transavia integreert als eerste airline ter wereld voice user interaction in de customer journey. In een gesprek met Google Home kunnen reizigers nu gemakkelijk hun vlucht boeken met hun stem. De Transavia Voice Assistant helpt reizigers met het vinden van de beste vlucht op basis van prijs, tijd en de eigenschappen van de bestemming zoals strandvakanties of weekendtrips. Na het vinden van de ideale reis leidt de voice assistant je eenvoudig naar je mobiel voor de betaling. Door middel van machine learning leert de voice assistent van elke interactie met de klant. De databronnen vanuit Transavia zijn gekoppeld met realtime prijzen en schedule informatie om mogelijke bestemmingen te identificeren op basis van klantvoorkeuren.

  Omzet Aantal medewerkers
Global 14,7 mld. USD* ?
Nederland ? ?

*Omzet 2017

Aantal evaluaties in OP2018 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Amazon Web Services, Citrix, Dell EMC, IBM (SOA), Informatica, Microsoft, Microsoft Azure, NetApp, Office 365, Oracle, Pegasystems, Salesforce, SAP, SAS, Siebel, SoftLayer, VMware
Compliancy standaarden en richtlijnen
-
Sectoren
Bouw, Financiële dienstverlening, IT & Telecom, Productie & Industrie, Retail, Transport & Logistiek, Wholesale, Zakelijke dienstverlening

Hoogste Trustindicator

Hoogste Trustindicator 83

Bereidheid

Diensten en tevredenheidsscores

Diensten en tevredenheidsscores 8,1

Infrastructure Management

Hoogste Proactiviteitsscore

Hoogste Proactiviteitsscore 67

Incidenten

  Bekijk het profiel van Cognizant op cloudsourcing.nl