Fujitsu

Fujitsu

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score Fujitsu

 

Peer Group gemiddelde:
Large Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score Fujitsu [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

Fujitsu, Standaarddienstverlening



 

[[FILTER]], Standaarddienstverlening

 

Fujitsu, Standaard dienstverlening [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL FUJITSU

Het Japanse Fujitsu levert IT-diensten in Nederland voor de sectoren overheid, retail, transport, financials en utilities, energie en industrieën. Fujitsu is als systems- en service-integrator agnostisch: het bedrijf werkt met alle technologieleveranciers samen, waarbij Citrix en Microsoft belangrijke posities in nemen. Waar nodig, wordt samengewerkt met andere serviceproviders of met gespecialiseerde partners. Fujitsu richt zich in Nederland op organisaties met een Nederlands beslissingsorgaan en in een range van 1.000 tot 20.000 werkplekken. Nederlandse klanten met een internationale footprint en met meer dan 20.000 werkplekken worden bediend door Fujitsu Global. Fujitsu streeft naar het leveren van customer intimacy en het samen met klanten en partners creëren van oplossingen via cocreatie. Dit is voor Fujitsu Nederland belangrijker dan grootschaligheid.

De belangrijkste technologietrends zijn naast verdere innovaties van de digitale werkplek wat Fujitsu betreft kunstmatige intelligentie, analytics en IoT. Het bedrijf verwacht dan ook verdere toename van ‘fast IT’-diensten zoals hybride IT-oplossingen, orkestratiediensten en applicatietransformatie.

 

AGILE WERKPLEKBEHEER

ING Digital Workplace Services levert en beheert zo’n 54.000 werkplekken in 40 landen voor alle medewerkers van ING. ING maakt gebruik van Fujitsu als global workplace partner, die de werkplekdiensten ondersteunt vanuit Fujitsu Global Delivery Centers in India en Lissabon waar de drietalige Fujitsu-servicedesk is gevestigd. ING Digital Workplace Services en Fujitsu zijn agile gaan werken, omdat dit binnen de ING-organisatie volledig is omarmd en er behoefte was aan verkorting van de ‘time to market’ van nieuwe services voor de ING-medewerkers. De regieorganisaties van ING en Fujitsu zijn in de agile transitie opgegaan in gemeenschappelijke multidisciplinaire teams (squads). Gebruikers worden centraal gesteld en de ‘customer journey’ is als leidend principe voor de nieuwe manier van werken geadopteerd met de tevredenheid van de medewerkers als meetinstrument. De agile manier van werken heeft een positieve invloed gehad. Er is een daling van het aantal incidenten en tegelijkertijd 20 tot 30 procent meer vernieuwing en wijziging gerealiseerd.

  Omzet Aantal medewerkers
Global 31,3 mld. EUR* ?
Nederland 180 mln. EUR* ?

*Omzet 2017

Aantal evaluaties in OP2018 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Amazon Web Services, CA Technologies, Cisco, Citrix, Cloud Foundry, Commvault , Dell EMC, HDS, Ivanti (RES Software), Juniper Networks, Lakeside, Microsoft, Microsoft Azure, NetApp, Office 365, OpenStack, Oracle, Salesforce, SAP, VMware
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001, ISAE 3402/SOC1 Type I en Type II, ISAE 3000/SOC2, ISO 20000
Sectoren
Fujitsu geeft aan in alle sectoren vertegenwoordigd te zijn.

Hoogste Trustindicator

Hoogste Trustindicator 81

Bereidheid

Diensten en tevredenheidsscores

Diensten en tevredenheidsscores 7,3

Support services (End User Management)

Hoogste Proactiviteitsscore

Hoogste Proactiviteitsscore 60

Verbeteringen

  Bekijk het profiel van Fujitsu op cloudsourcing.nl