HCL Technologies

HCL Technologies

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score HCL Technologies

 

Peer Group gemiddelde:
Large Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score HCL Technologies [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

HCL Technologies



 

[[FILTER]]

 

HCL Technologies [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL HCL TECHNOLOGIES

HCL Technologies (HCL) is een grote technologiedienstverlener die wereldwijd opererende bedrijven ondersteunt bij het transformeren van hun organisatie met behulp van digitale technologie. HCL, sinds 1998 gevestigd in Nederland, richt zich op waardecreatie waarbij naar eigen zeggen de relatie met de klant ‘boven’ het contract staat. HCL is actief met een geïntegreerd dienstenpakket dat is gebaseerd op een drievoudig strategisch ontwikkelmodel. Mode 1 omvat diensten op het vlak van applicaties, infrastructuur, BPO en R&Dservices; deze diensten zijn erop gericht om klanten meer lean en agile te maken. Mode 2 is gericht op geïntegreerde diensten waarbij experience centraal staat en outcomes voorop staan: services op het gebied van digital en analytics, IoT, cloud native-oplossingen en services rondom cyber security, governance, risk en compliance. Mode 3 staat voor ecosysteem-gedreven diensten waarbij gezamenlijk IP-partnerships worden gerealiseerd op het vlak van producten en platformen. HCL werkt in veel sectoren samen met geïntegreerde co-innovatielabs, waar ook service delivery plaatsvindt: denk aan financiële dienstverlening, productie, telecom, media, retail, life sciences/gezondheidszorg, nutsbedrijven en logistiek. Voorbeelden zijn de cXstudio in Den Haag, een co-innovationlab voor customer experience in samenwerking met Aegon, en het Fintech Innovation Lab in Amsterdam, opgezet samen met een klant in de financiële dienstverlening. De (veelal Fortune 500-)klanten van HCL komen uit verschillende sectoren. Bij HCL werken ruim 132.000 professionals met uiteenlopende nationaliteiten in 44 landen.

 

DOWNTIME REDUCEREN

Voor de groeiambities van voedingsmiddelenconcern Unilever zijn veerkracht en wendbaarheid van het IT-landschap kiritsche succesfactoren. In de ogen van Unilver is IT een enabler voor zowel operationele efficiency als voor innovatie. Ongeplande downtime van applicaties heeft een meetbare impact op de bedrijfsprocessen van Unilver. Daarom ging het bedrijf op zoek naar nieuwe mogelijkheden om die downtime nog verder te reduceren. Unilever koos hierbij voor HCL als partner voor innovaties op het gebied van wendbaarheid en veerkracht van alle applicaties en businessprocessen – onder meer vanwege de ervaring van HCL in de sector Consumer Packaged Goods. Samen met Unilever heeft HCL drie processen opgestart die zijn ondergebracht in het Operations Control Centre (OCC), onderdeel van Unilevers Enterprise & Technology Solutions Centre (ETSC) in Bangalore, India. Hierbij is het OCC aan de slag gegaan met Business Process Monitoring (BPM), Technical Monitoring (Middleware) Monitoring en Application BASIS Monitoring. Bij de nieuwe aanpak is binnen het OCC ‘eyeball monitoring’ vervangen door ‘monitoring by exception’, wat heeft geleid tot een initiële kostenbesparing van 600 tot 800 duizend pond en een productiviteitsstijging die verder bijdraagt aan een jaarlijkse kostenbesparing van 250 duizend pond.

  Omzet Aantal medewerkers
Global 8,4 mld. USD ?
Nederland 150 mln. USD ?
Aantal evaluaties in OP2019 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Amazon Web Services, Bluemix, CA Technologies, Cisco, Citrix, Cloud Foundry, CloudHub, Commvault, Dell EMC, Google Apps for Work, Google Cloud Platform, HDS, HPE, Juniper Networks, Lakeside, Microsoft, Microsoft Azure, NetApp, Nutanix, Office 365, OpenStack, Oracle, RES Software, Salesforce, SAP, SoftLayer, VMware, Workday
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001, ISO/IEC 27018, ISAE 3402/SOC1 Type I en Type II, ISAE 3000/SOC2, SOC2, SOC3, PCI DSS, FISMA, HIPAA, ISO 20000
Sectoren
Financiële dienstverlening, Productie & Industrie, Retail, Transport & Logistiek, Zakelijke dienstverlening

Bereidheid

Hoogste Trustindicator 82

Hoogste Trustindicator

Application Maintenance

Hoogste AM Dienstentevredenheidsscore 7,7

Hoogste AM Dienstentevredenheidsscore

Adequaatheid

Hoogste Flexibiliteitsindicator 76

Hoogste Flexibiliteitsindicator