KPN

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score KPN

 

Peer Group gemiddelde:
Large Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score KPN [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

KPN, Standaarddienstverlening



 

[[FILTER]], Standaarddienstverlening

 

KPN, Standaard dienstverlening [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL KPN

KPN is aanbieder van een breed scala aan telecom- en ICT-diensten, uiteenlopend van cloud, connectivity en de werkplek tot aan security en IoT. Deze diensten worden geleverd vanuit een ecosysteem bestaande uit onder andere KPN, KPN Internedservices, RoutIT, Divider, QSight IT en DearBytes. Belangrijke groeimarkten voor KPN zijn de overheid, de zorg en de maakindustrie. Met betrekking tot technologiepartners is KPN agnostisch, al wordt per werkgebied naar de meest logische partners gekeken. Verder is KPN actief in regionale innovatiehubs in Maastricht, Delft, Eindhoven en Groningen. KPN stelt zich te onderscheiden van andere providers door het bezit van een eigen netwerk, diepgaande kennis over dat netwerk en het aanbieden van specifieke diensten op dat netwerk, zoals de KPN ZorgCloud en Gemnet voor lokale overheden. KPN investeert daarnaast veelvuldig in zijn IoT-connectiviteitsportfolio. Zo heeft KPN sinds 2016 een landelijk dekkend LoRa-netwerk en is LTE-M sinds maart 2018 in heel Nederland beschikbaar. Naast IoT-toepassingen rondom smart cities, verwacht KPN de komende tijd veel van technologische ontwikkelingen als Artificial Intelligence, software-defined networking, API’s en blockchain. Om de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten te versnellen investeert KPN onder andere in startups.

 

WEGGEBERUIKERS KIJKEN STRAKS ‘VERDER DAN HUN VOORRUIT’

KPN is in 2016 door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) geselecteerd als deelnemende partij in het Partnership Talking Traffic. Dit is een publiek privaat partnership waarin IenW, Rijkswaterstaat en regionale overheden samenwerken met circa twintig marktpartijen uit de verkeersindustrie, telecom- en internetsector en automotive industrie, aan de ontwikkeling en uitrol van innovatieve verkeerstoepassingen. Data en connectiviteit vormen de belangrijkste pijlers, waarmee weggebruikers voortdurend worden voorzien van informatie en gebruik kunnen maken van rijtaakondersteuning voor hun specifieke route. Met Talking Traffic kijken weggebruikers straks ‘verder dan hun voorruit’. Doel is om zo bij te dragen aan meer verkeersveiligheid, een betere doorstroming en bereikbaarheid en meer duurzame mobiliteit. Door realtime verschillende datastromen te verbinden (weer, actuele verkeersituatie, verkeerslichten, incidenten, brugopeningen) kan een persoonlijk advies worden afgegeven aan de weggebruiker. Ook prioritering van bepaalde verkeersstromen wordt dankzij slimme verkeersregelinstallaties en uitwisseling van data mogelijk. KPN faciliteert de realtime uitwisseling van informatie tussen drie – normaliter concurrerende – partijen (Vialis, Dynniq en Technolution) op een transparante, veilige, betrouwbare en schaalbare manier. Hiervoor zet zij de Data Services Hub in, een generiek platform wat cloud native is ontwikkeld om miljoenen connecties te verwerken en daarbij de rol van Data Trustee te kunnen vervullen.

  Omzet Aantal medewerkers
Global - ?
Nederland 6,8 mld. EUR* ?

*Omzet 2017

Aantal evaluaties in OP2018 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Naast platform-allianties met Amazon Web Services, Citrix, HPE, IBM, Microsoft Azure en VMware heeft KPN inzake strategische allianties met onder andere Apple, Cisco, Dell EMC, Office 365 en Samsung en inzake data en applicaties met Oracle en SAP.
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001, NEN 7510, ISAE 3402/SOC1 Type I en Type II, ISAE 3000/SOC2, PCI DSS, ISO 20000, ISO 20000-1, ISO 22301, ISAE 2401, ISAE 2402, ISAE 2403, ISO 25010, ISO 27017, VCA, SMETA
Sectoren
KPN geeft aan in alle sectoren vertegenwoordigd te zijn.

Hoogste Trustindicator

Hoogste Trustindicator 72

"Bekwaamheid" en "Bereidheid"

Diensten en tevredenheidsscores

Diensten en tevredenheidsscores 7,8

Security and threat management (Infrastructure Management)

Hoogste Proactiviteitsscore

Hoogste Proactiviteitsscore 62

Incidenten

  Bekijk het profiel van KPN op cloudsourcing.nl