OGD

Outsourcing Recommendation

Grafiek
 

Percentage positieve aanbevelingen OGD

 

Percentage Positieve aanbevelingen [[FILTER]]

 

Percentage Positieve aanbevelingen OGD [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

OGD, Standaarddienstverlening



 

[[FILTER]], Standaarddienstverlening

 

OGD, Standaard dienstverlening [[FILTER]]

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score OGD

 

Peer Group gemiddelde:
Large Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score OGD [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere service provider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL OGD

OGD, opgericht in 1988 door vijf TU Delft-studenten, heeft kantoren in Delft, Amsterdam, Eindhoven, Enschede en Utrecht. Het bedrijf levert werkplek- en infrastructuurdiensten. OGD heeft investeerder Kempen als minderheidsaandeelhouder, de rest van de aandelen zijn privé-eigendom. De klanten van OGD komen uit alle branches (met een accent op financiële dienstverlening, zorg en onderwijs). OGD werkt samen met verschillende technologiepartners, waaronder Microsoft, Dell EMC, HPE, Cisco, VMware, Ask Roger! en TOPdesk. TOPdesk werd in 1997 ontvlochten uit OGD en vervolgde internationaal haar groeipad. Op de Nederlands markt werken beide bedrijven nauw samen. Het SIAM-model gebruikt OGD als uitgangspunt in de samenwerking met haar partners. Het bedrijf kent een open en informele cultuur. De gemiddelde leeftijd is 28,6 jaar. Een groot deel van de end user-support wordt bijvoorbeeld door wo-studenten geleverd die OGD al werft nog vóór ze op de arbeidsmarkt komen. 
 

SUCCESSEN

Voor Accare, een organisatie voor kinder- en jeugdpsychiatrie, heeft OGD na de contractering eind 2015 in korte tijd de transitie en de migratie verzorgd van de volledige IT-infrastructuur – inclusief alle core-applicaties-, het beheer daarvan en de ondersteuning aan eindgebruikers. In juni 2016 was de gehele migratie van de latende dienstverlener naar de IaaS-omgeving van OGD succesvol afgerond. OGD realiseerde afgelopen jaar ook een contractverlenging met Fondsenbeheer Nederland (een not-for-profit-dienstverlener voor verschillende maatschappelijke fondsen) na een succesvolle migratie naar het IaaS-platform en een aansluiting op de OGD skilled servicedesk. 
 

STRATEGIE 2020

OGD onderscheidt een aantal globale trends die de komende jaren hun stempel op IT drukken. Bezit zal in toenemende mate worden ingeruild voor gebruik; steeds verdere ontzorging van klanten door service-integratie, waardoor de klant het primaire proces alle aandacht kan geven. Een toenemend belang van data-analytics en business intelligence staat hierbij hoog op de agenda. OGD wil vooral via organische groei opklimmen in de waardeketen en ziet met name uitgelezen kansen op de Nederlandse midmarket, waar grotere dienstverleners moeite mee hebben. OGD wil zich dan ook voornamelijk richten op outsourcing met een focus op end user-support, aangevuld met diensten op het gebied van business intelligence, applicatieontwikkeling en technisch applicatiebeheer. 

  Omzet Aantal werknemers
Global ? ?
Nederland 47,7 mln. EUR* ?

*Omzet 2016

Aantal evaluaties in OP2017 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
OGD werkt samen met verschillende hard- en softwarepartners, waaronder Cisco, Citrix, Dell EMC, HPE, Juniper Networks, Microsoft, Nimble, Nutanix, Palo Alto Networks, RES Software, Veeam, VMware. Daarnaast werken zij samen met een aantal partners die aanvullende dienstverlening bieden, zoals Ask Roger!, Axis into ICT, Portiva, Schuberg Philis, The Datacenter Group en TOPdesk.
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO/IEC 27001, NEN 4400, ISAE 3000/SOC2 . Verwacht in 2018: ISO 9001
Sectoren
OGD geeft aan in alle sectoren vertegenwoordigd te zijn.

Hoogste Trustindicator

Hoogste Trustindicator 80

Bekwaamheid

Diensten en tevredenheidsscores

Diensten en tevredenheidsscores 8,0

Infrastructure Management

Superfans

Superfans 32%

Percentage "Absoluut" aanbevelen

  Bekijk het profiel van OGD op cloudsourcing.nl