Aanbevelingsverdeling
Detractors
Passives
Fans
Giarte Trust Score (GTS)
Score OGD
Peer Group gemiddelde:
Large Size
Score [[FILTER]]
Score OGD [[FILTER]]
Tevredenheidsscore
OGD, Standaarddienstverlening
[[FILTER]], Standaarddienstverlening
OGD, Standaard dienstverlening [[FILTER]]
Vergelijk de data met een andere serviceprovider:
Vergelijk de data met jaargang:
BEDRIJFSPROFIEL OGD
OGD ict-diensten, opgericht in 1988 door vijf TU Delft-studenten, heeft kantoren in Delft, Amsterdam, Eindhoven, Enschede en Utrecht. OGD heeft het afgelopen jaar de organisatie nauwer afgestemd op de opnieuw ingedeelde propositie. Die bestaat uit drie pijlers: Professional Services (detachering van servicedeskmedewerkers en de inzet van consultants), Outsourcing (zoals infrastructuurbeheer) en een tak Software & Business Intelligence. De klanten van OGD komen uit alle branches, met een accent op de financiële dienstverlening, zorg en onderwijs en een geleidelijke verschuiving naar de private sector.
OGD werkt samen met verschillende technologiepartners, waaronder Microsoft, Dell, HP, Cisco, VMware, Ask Roger en TOPdesk. In ecosystemen werkt OGD veelal samen met derden op basis van een SIAM-constructie. Op het gebied van datacenters is OGD een samenwerking aangegaan met Equinix. Klanten van OGD kunnen eenvoudig toegang krijgen tot IaaSdiensten en het aanbod van publieke cloudpartijen zoals AWS en Azure.
Het bedrijf kent een open en informele cultuur. De gemiddelde leeftijd van medewerkers is 30,5 jaar. Een groot deel van de end user-support wordt bijvoorbeeld door HBO- en WO-opgeleide medewerkers geleverd die OGD al werft nog vóór ze op de arbeidsmarkt komen.
TRANSITIE NAAR DE CLOUD
Een van de nieuwe klanten van OGD is Provincie Gelderland, qua oppervlakte de grootste provincie van Nederland. OGD kwam als winnaar uit de bus bij de aanbesteding voor het outsourcen van werkplek, servicedesk en infrastructuur voor de ruim 1.800 medewerkers van de provincie. Het nieuwe contract heeft een looptijd van minimaal vier jaar en maximaal acht jaar.
Het was voor de Provincie zaak dat zij samen met de leverancier de hele kantoorautomatisering naar een hoger niveau zouden helpen. Na een eerste as-is overname is OGD met hulp van partner Equinix gestart met de transitie naar de cloud en het eigen IaaS-platform. Sinds mei 2018 wordt de digitale omgeving van de provincie volledig vanuit het Equinix-datacenter gehost. Ook heeft OGD de serviceorganisatie opgezet met een toegewijd servicedesk- en outsourcingsteam. Hierbij werkt de organisatie volgens de ITIL-processen incident, change en problem management. Met deze transitie is Provincie Gelderland de eerste grote overheidsinstantie die voor OGD heeft gekozen om haar IT-dienstverlening uit te besteden, de cloud is ingegaan en zich daarmee klaar maakt voor de toekomst.
Omzet | Aantal medewerkers | |
---|---|---|
Global | ? | ? |
Nederland | 55 mln. EUR* | ? |
*Omzet 2017
Aantal evaluaties in OP2018 | Peer Group | Aantal jaren in de studie |
---|---|---|
? | Large Size | ? |
Technologie- en platformpartners o.a. |
---|
OGD werkt samen met verschillende hard- en softwarepartners, waaronder Amazon Web Services, Cisco, Citrix, Dell EMC, HP, HPE, Ivanti, Juniper Networks, Microsoft, Nutanix, Palo Alto Networks, TOPdesk, Veeam en VMware. Daarnaast werken zij samen met een aantal partners die aanvullende dienstverlening bieden, zoals Ask Roger!, Axis into ICT, Portiva, Schuberg Philis en The Datacenter Group. |
Compliancy standaarden en richtlijnen |
---|
ISO/IEC 27001, NEN 4400, ISAE 3000/SOC2 |
Sectoren |
---|
OGD geeft aan in alle sectoren vertegenwoordigd te zijn. |
Hoogste Trustindicator

Bereidheid
Diensten en tevredenheidsscores

Private cloud hosting and storage (Infrastructure Management)
Easiness-score

Gemaksscore voor niet-standaarddienstverlening
Bekijk het profiel van OGD op cloudsourcing.nl |