Open Line

Open Line

Outsourcing Recommendation

Grafiek
 

Percentage positieve aanbevelingen Open Line

 

Percentage Positieve aanbevelingen [[FILTER]]

 

Percentage Positieve aanbevelingen Open Line [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

Open Line, Standaarddienstverlening



 

[[FILTER]], Standaarddienstverlening

 

Open Line, Standaard dienstverlening [[FILTER]]

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score Open Line

 

Peer Group gemiddelde:
Medium Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score Open Line [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere service provider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL OPEN LINE

Open Line ontwerpt IT-infrastructuren en beheert cloudoplossingen voor de zorg, lokale overheden en industrie/zakelijke dienstverlening. Het bedrijf bedient daar overwegend midsize bedrijven en instellingen met een omvang van 100 tot 5.000 werkplekken. Het bedrijf beschikt over twee eigen datacenters, die de basis vormen voor ‘smart cloud’-diensten. Dit jaar wordt een extra kantoor in Rotterdam geopend. In de visie van Open Line is met name bij clouddiensten persoonlijk contact en persoonlijke samenwerking met de dienstverlener bepalend voor het vertrouwen. Open Line stuurt de dienstverlening daarom steeds meer aan op basis van de XLA (eXperience Level Agreement) in plaats van alleen SLA’s. 
 

SUCCESSEN

In 2014 besloot Provinciale Staten van Limburg om het Waterschap Roer en Overmaas en het Waterschap Peel en Maasvallei te laten fuseren. De openbare aanbesteding voor de integratie van de twee (op vrijwel alle punten verschillende) IT-omgevingen werd in 2016 gewonnen door Open Line. De nieuwe fusieorganisatie Waterschap Limburg was per 1 januari 2017 – binnen tijd en binnen budget – volledig in de lucht en in de cloud. Er werd onder meer een nieuw, vereenvoudigd en verbeterd cloudgebaseerd zaaksysteem opgeleverd. Het project hield ook in dat het IT-landschap gemoderniseerd werd, terwijl de dienstverlening aan de stakeholders gewoon doorging. 
 

STRATEGIE 2020

In de clouddienstverlening groeit de behoefte aan een goede mix tussen publieke cloud en private clouddiensten. Tegelijkertijd zoeken grote publieke clouddienstverleners zoals Microsoft toenadering tot leveranciers van lokale private clouddiensten, aldus Open Line. Deze ontwikkeling maakt het mogelijk om Azure-diensten vanuit het Open Line-datacenter aan te bieden. Open Line focust sterk op smart cloud solutions en zal de eigen datacentercapaciteit aanhouden en mogelijk uitbreiden. Daarnaast zet het bedrijf – als onderdeel van de XLA – in op klanttevredenheid. Medewerkertevredenheid is daar een logisch onderdeel van en dat reikt bij Open Line tot en met de partner van die medewerker. Open Line is voor driekwart in handen van Nordian Capital, een Nederlandse investeringsmaatschappij. Het bedrijf wil primair autonoom groeien, maar sluit bescheiden acquisities van gespecialiseerde partijen niet uit.

  Omzet Aantal werknemers
Global ? ?
Nederland 34,3 mln. EUR* ?

*Omzet 2016

Aantal evaluaties in OP2017 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Medium Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Cisco, Citrix, Dell EMC, Microsoft, Microsoft Azure, Office 365, Oracle, RedHat, Veeam, VMware
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001, NEN 7510, ISAE 3402/SOC1 Type II, ISO 20000-1
Sectoren
Bouw, Financiële dienstverlening, IT & Telecom, Overheid/Publieke dienstverlening, Productie & Industrie, Transport & Logistiek, Zakelijke dienstverlening, Zorg

Hoogste Trustindicator

Hoogste Trustindicator 88

Bekwaamheid

Diensten en tevredenheidsscores

Diensten en tevredenheidsscores 8,5

Security and threat management (Infrastructure Management)

Superfans

Superfans 53%

Percentage "Absoluut" aanbevelen

  Bekijk het profiel van Open Line op cloudsourcing.nl