Quanza Group

Quanza Group

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score Quanza Group

 

Peer Group gemiddelde:
Medium Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score Quanza Group [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

Quanza Group



 

[[FILTER]]

 

Quanza Group [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL QUANZA GROUP

Quanza is een IT-dienstverlener met 75 medewerkers en een hoofdkantoor in Amsterdam. Quanza’s eigen ambitie begint naar eigen zeggen waar die van de serviceprovider ophoudt. Quanza ondersteunt serviceproviders, datacenters en hun klanten met een 24×7 bemand Network Operations Center (NOC), full-stack expertise en maatwerkdiensten. Quanza is sterk vertegenwoordigd in de ISP-sector, maar ontwerpt, integreert en beheert netwerken, private en public cloudomgevingen voor iedere organisatie waarvoor de customer experience van haar services van strategisch belang is. De typische klant van Quanza is eigenaar van een ‘top notch’ IT-infrastructuur, die opvalt door een hoge snelheid, lage latency en hoge betrouwbaarheid en beschikbaarheid. Klanten komen onder meer uit de hoek van serviceproviders, media, banken, transactieproviders en de (semi-)overheid. Quanza werkt onder andere voor SURFnet, Payvision, AVROTROS en de Volksbank en verzorgt onder meer de 24×7 NOC-dienst voor een van ’s werelds grootste internetknooppunten: Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX).

 

11.000 KILOMETER GLASVEZEL

SURFnet is de organisatie achter een van de meest innovatieve infrastructuren van Nederland. Met meer dan 1 miljoen gebruikers, ruim 11.000 kilometer aan glasvezel en 390 locaties in Nederland en het buitenland zorgt SURFnet ervoor dat gebruikers in het Nederlandse onderwijs en onderzoek – dat alle universiteiten, hogescholen, academische ziekenhuizen en veel onderzoeks- en mbo-instellingen omvat – eenvoudig, betrouwbaar en grenzeloos kunnen (samen)werken. Sinds de zomer van 2016 is Quanza Engineering (na een Europese aanbesteding) de 24×7-beheerpartner van SURFnet. Quanza verzorgt het operationeel netwerkbeheer en is dag en nacht het eerste aanspreekpunt voor de op SURFnet aangesloten instellingen. Quanza is verantwoordelijk voor monitoring en storingsopvolging, voor het coördineren van werkzaamheden aan het fibernetwerk en de field services en voor de opslag en logistiek omtrent spare-voorraden. In 2017 is Quanza begonnen met de vervanging van het huidige netwerk, SURFnet7, door SURFnet8 waarbij een nieuwe optische en servicelaag wordt geïmplementeerd. Hiermee ontstaat een netwerk waarmee in de toekomst nieuwe technologieën en innovaties eenvoudig kunnen worden geïmplementeerd. De nieuwe architectuur is zo ontworpen dat klanten minder hinder ondervinden bij onderhoud en storingen. De vervanging van het optische netwerk werd in 2018 afgerond; het vervangingstraject van het IP/Ethernet-netwerk wordt naar verwachting in 2020 afgerond.

  Omzet Aantal medewerkers
Global - ?
Nederland 15,4 mln. EUR ?
Aantal evaluaties in OP2019 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Medium Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
A10 Networks, Arista, Cisco, Dell EMC, ECI, Fortinet, HPE, Juniper Networks, Oracle, RioRey, VMware, de gangbare public cloudproviders en diverse lokale cloudproviders
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO/IEC 27001
Sectoren
Bouw, Financiële dienstverlening, IT & Telecom, Onderwijs, Overheid/Publieke dienstverlening, Productie & Industrie, Zakelijke dienstverlening

Bekwaamheid

Hoogste Trustindicator 74

Hoogste Trustindicator

Superfans

Percentage 20%

Percentage "absoluut" aanbevelen

Adequaatheid

Hoogste Flexibiliteitsindicator 72

Hoogste Flexibiliteitsindicator