Tata Consultancy Services (TCS)

Tata Consultancy Services (TCS)

Aanbevelingsverdeling

 
 

Detractors

 

Passives

 

Fans

Giarte Trust Score (GTS)

 

Score Tata Consultancy Services (TCS)

 

Peer Group gemiddelde:
Large Size

 

Score [[FILTER]]

 

Score Tata Consultancy Services (TCS) [[FILTER]]

Tevredenheidsscore

 

Tata Consultancy Services (TCS)



 

[[FILTER]]

 

Tata Consultancy Services (TCS) [[FILTER]]

Vergelijk de data met een andere serviceprovider:

Vergelijk de data met jaargang:

BEDRIJFSPROFIEL TATA CONSULTANCY SERVICES (TCS)

Tata Consultancy Services (TCS) is een wereldwijde IT-dienstverlener en heeft zijn Beneluxhoofdkantoor gevestigd in Amsterdam. In de Benelux werkt TCS voor ondernemingen uit alle sectoren, variërend van het bank- en verzekeringswezen, retail en telecom tot energie, manufacturing, professional services en transport. TCS werkt samen met verscheidene technologiepartners, uiteenlopend van grote enterprise softwareleveranciers tot cloudleveranciers, zoals SAP, Oracle en AWS. Samenwerking op basis van vertrouwen en flexibiliteit is voor TCS van groot belang. Meer dan 98 procent van de omzet komt voort uit langetermijnrelaties.

 

DIGITALE INNOVATIE VOOR PASSAGIERS

KLM ontvangt wekelijks meer dan 180.000 meldingen via sociale media als Facebook, WhatsApp en Twitter. Dat volume maakt duidelijk dat de luchtvaartsector een grote verandering doormaakt als gevolg van digitale technologie. Om succesvol te blijven en voorop te blijven lopen in klanttevredenheid, moeten vliegmaatschappijen voortdurend nieuwe manieren vinden om de dienstverlening te verbeteren. Samen met TCS heeft KLM de afgelopen 25 jaar al uiteenlopende innovaties doorgevoerd, die veelal betrekking hadden op de customer facing-processen van KLM. Denk aan het verstrekken van instapkaarten via WhatsApp, Facebook Messenger en WeChat, mobiele apps voor boekingen en reserveringen, selfservice voor inchecken en bagage drop-off op luchthaven Schiphol en een chatbot die, met behulp van Artificial Intelligence, helpt bij het beantwoorden van het groeiend aantal vragen via social media. TCS ondesteunt KLM vanuit Amstelveen, maar ook vanuit het gezamenlijke Distributed Agile Delivery Center in Chennai, India. Vanuit dat centrum worden, in samenwerking met de Nederlandse KLM-teams, nieuwe producten bedacht en ontwikkeld, gericht op geautomatiseerde en gepersonaliseerde 24×7-dienstverlening voor klanten. Het ADC is uitgerust met de nieuwste samenwerkingstools en staat er borg voor dat de luchtvaartmaatschappij ook de komende jaren de best mogelijke klantenservice kan blijven bieden. Daarnaast helpt TCS KLM om de mogelijkheden van nieuwe ecosystemen te benutten, zodat het bedrijf samenwerkingen kan aangaan met aanbieders van nieuwe reis-, luchtvaart- en hospitalitydiensten. Als verantwoordelijke voor KLM’s API-strategie heeft TCS een netwerk met meer dan dertig open API’s geïmplementeerd.

  Omzet Aantal medewerkers
Global 20,9 mld. USD (FY19) ?
Nederland 458,0 mln. EUR (FY18) ?
Aantal evaluaties in OP2019 Peer Group Aantal jaren in de studie
? Large Size ?
Technologie- en platformpartners o.a.
Amazon Web Services, Bluemix, CA Technologies, Cisco, Citrix, Commvault, Dell EMC, Google Cloud Platform, HDS, HPE, Juniper Networks, Microsoft, Microsoft Azure, NetApp, NetSuite, Office 365, OpenStack, Oracle, Salesforce, SAP, SoftLayer, VMware
Compliancy standaarden en richtlijnen
ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 20000, ISO 22301, CMMI Dev - Level 5, CMMI - SVC - Level 5, OHSAS 18001, TL 9000, AS9100, ISO 13485
Sectoren
Tata Consultancy Services (TCS) geeft aan in alle sectoren vertegenwoordigd te zijn.

WoW-factor

Percentage 92%

Percentage "positief" verrast

Application Maintenance

Hoogste AM Dienstentevredenheidsscore 8,3

Hoogste AM Dienstentevredenheidsscore

Aanpassingsvermogen

Hoogste Flexibiliteitsindicator 87

Hoogste Flexibiliteitsindicator